dinsdag 25 oktober 2011

Doedag muzische activiteiten

Deze morgen extra vroeg uit bed gekomen, want ik moet de trein op naar Gent om een muzische sessie te gaan volgen bij Pedic (pedagogisch didactisch centrum).
Ines Vandoorne is de 'na-scholer' van dienst, een heel bevlogen, enthousiaste, ervaren muzo deskundige.
We starten met een korte kennismaking en ik voel me eigenlijk onmiddellijk op mijn gemak tussen de andere cursisten, een groep van 11 vrouwen en 1 man.

We mogen veel activiteiten DOEN, waardoor we aan den lijve ondervinden wat 'muzisch bezig zijn' betekent.
En we krijgen ook veel ideeën om in de klas muzisch aan het werk te gaan.

Het doel van deze cursus is de vijf muzische talen in verschillende activiteiten te beleven en te ervaren wat het is om “muzisch” bezig te zijn.
Het wordt een actieve dag, we maken plezier en leren enorm veel bij.
Er gaat een muzische wereld voor me open.
Binnen 14 dagen volgt dag 2 van deze cursus. Natuurlijk zal ik dan opnieuw mijn ervaringen met jullie delen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten